Logistyka sklepów internetowych

Jaki rodzaj organizacji wybrać do prowadzenia sklepu internetowego. Spośród wielu modeli godny uwagi jest fulfillment. Ehandel korzysta i z tego rodzaju współpracy, choć może jeszcze nie aż tak często.

Współpraca polega na outsourcingu procesów logistycznych przedsięwzięcia. Firma z zewnątrz prowadzi dla sklepu magazyn. Wszelkie dostawy kierowane są do firmy zewnętrznej i ona też zajmuje się pakowaniem towarów Włącznie z konfekcjonowaniem, jeśli zachodzi taka potrzeba oraz wysyłką zapakowanych zamówień.
Plusem jest brak magazynu, którego nie musi utrzymywać e-handel i który obsługuje firma zewnętrzną. Sklep rozlicza się z nią za poszczególne operacje związane z wysyłką. Przy tym nie trzeba zatrudniać własnego personelu, co jest niewątpliwie wielkim plusem przy obsłudze asortymentu sezonowego. Czy zatem są jakieś niedogodności? Niestety większe obroty obarczone mogą być kosztami wyższymi niż samodzielna obsługa magazynu. Kluczem do sukcesu jest zastosowanie hybrydy fulfillmentu i zaangażowania własnego firmy. W myśl zasady Pareto dwadzieścia procent towarów wytwarza osiemdziesięcioprocentowy zysk. Co z tego wynika? Najlepiej hity sprzedażowe zgromadzić w magazynie podręcznym. Pozostałe pozycje realizować w ramach outsourcingu lub podobną formę współpracy. Proste i wygodne, a przy tym oszczędne.

PODOBNE ARTYKUŁY

Prosto do celu, bez żadnych strat

Magazyny notują wzrosty

Funkcjonalność i optymalizacja powierzchni zaletami regałów wysokiego składowania

Słowo o wygodnym magazynowaniu